SADRŽAJ WEB STRANICE ISKLJUČIVA JE ODGOVORNOST DV MALI SVIJET...................................................................... © 2022 Dječji vrtić "Mali svijet". Sva prava zadržana.
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

Zašto je poticanje senzorne integracije važno?

Uspješna senzorna obrada važna je za mnoge svakodnevne funkcije, kao što su sposobnost učenja, pažnja, vještine grube i fine motorike, osjećaj kretanja, ravnotežu, motoričko planiranje, vještinu govora i jezika, emocionalnu regulaciju, samopoštovanje..

Djeca danas mnogo vremena provode u sjedilačkim aktivnostima, u zatvorenim prostorima i često pred tv uređajima, pametnim telefonima, tabletima. To nikako nisu uvjeti koji osiguravaju dobar razvoj senzorne integracije. Za djecu predškolske dobi temelj dobre senzorne integracije su aktivnosti koje stimuliraju u najvećoj mjeri ranije navedene osjetilne sustave – dodir, kratanje, ravnotežu. Poticanjem tih osjetilnih područja, kod djeteta se razvija bolja koordinacija i osjećaj za prostor. Takvi poticaji doprinose razvoju grube motorike (trčanje, penjanje, skakanje), a tek to stvara dobru osnovu za razvoj fine motorike (crtanje, pisanje, rezanje).

Pravovremeno i primjereno poticanje osnovnih osjetila u ranoj dječjoj dobi, kad mozak ima najveći potencijal za razvoj, povećava broj sinapsi u mozgu. Time se stvara bolji potencijal za učenje, što osigurava kasnije lakše svladavanje složenih vještina (npr. vještine potrebne za polazak u školu).  Ako u primjerenoj dobi ne potičemo dijete, neke funkcije i vještine nikad se neće razviti u punom opsegu.

Kako prepoznati ima li dijete teškoće senzorne integracije?

Dijete koje ima teškoće u senzornoj integraciji može:

  • pretjerano reagirati na dodir, kratanje, vidne i zvučne podražaje, okuse, mirise
  • nedovoljno reagirati na dodir, kretanje, vidne i zvučne podražaje, okuse, mirise
  • biti neobično živo ili neobično pasivno
  • biti impulzivno, nemirno, nepažljivo
  • slabo osjećati svoje tijelo
  • imati nerazvijene motoričke vještine (grube ili fine motorike), biti nekoordinirano, često padati, spoticati se
  • imati problema s istodobnim korištenjem obiju strana tijela ili teško prelaziti središnju os tijela (npr da teško može koristiti desnu ruku u prostoru lijeve)
  • imati problema u motoričkom planiranju – organiziranju svog tijela za složenu aktivnost
  • lako se zamarati, biti klonulo i iznemoglo
  • imati slabe oralno-motoričke vještine (poteškoće sa žvakanjem ili govorom)
  • pogrešno procjenjivati udaljenost između sebe i drugih osoba i predmeta
  • imati slab osjećaj za ritam i vrijeme
  • sporo reagirati na verbalne upute, pitanja, djelovati zbunjeno
  • brzo se emocionalno uznemiriti kad stvari nisu kako treba
  • teško prihvaćati nove stvari – novu hranu, igračke, igre, odjeću, raspored namještaja u sobi, novog odgojitelja
  • teško se nositi s prijelazima između aktivnosti
  • teško se aktivirati ili smirivati (teško buđenje i teško usnivanje)
  • imati teškoće hranjenja, izbjegavati ili tražiti određenu vrstu hrane, određene okuse, mirise

Poteškoće u senzornoj integraciji mogu se kod različite djece izražavati na različite načine i varirati iz dana u dan. Najčešće upozorenje su neuobičajene reakcije djeteta na različite osjete (traži prekomjerno podraživanje ili izbjegava uobičajene podražaje). Ponekad ponašanje djeteta može biti zbunjujuće za okolinu i ponašanje djeteta se opisuje kao „teško“.

Većina djece s teškoćama u razvoju ima teškoće senzorne integracije i potrebno im je dodatno poticanje. Međutim, većina djece povremeno ima teškoće s osjetilnom obradom, a svako dijete urednog razvoja može imati koristi od poticanja senzorne integracije.

 

Marina Barbir. mag.psiholog

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža.
Više informacija Prihvaćam sve kolačiće Odbijam