DJEČJI VRTIĆ «MALI SVIJET»
BOROVIK 5
10250 LUČKO, ZAGREB
PROGRAM RADA
U DJEČJEM VRTIĆU “MALI SVIJET”
ZA PEDAGOŠKU GODINU 2019./2020.
U Zagrebu, 3.9.2019.
SADRŽAJ str.
- MATERIJALNI I VREMENSKI OKVIR 3
- NJEGA I SKRB ZA TJELESNI RAST I ZDRAVLJE DJECE 6
- ODGOJNO-NAOBRAZBENI RAD 11
- NAOBRAZBA I USAVRŠAVANJE ODGOJNIH DJELATNIKA 17
- SURADNJA S DJETETOVOM OBITELJI 18
- SURADNJA S DRUŠTVENIM OKRUŽENJEM 20
- FINANCIRANJE 22
- MATERIJALNI I VREMENSKI OKVIR
Dječji vrtić "Mali svijet" planira raditi na dvije lokacije sa slijedećim brojem odgojnih skupina i djece:
OBJEKT |
BROJ SKUPINA |
BROJ DJECE |
BROJ ODGOJITELJA |
Borovik 5, Lučko |
2 |
40 |
4 |
2 |
30 |
4 |
- a) radno vrijeme
Radno vrijeme Vrtića usklađivat će se prema potrebama djece i roditelja, a odvijat će se u vremenu od 7.00 do 16.30 sati uz organizirano dežurstvo u trajanju:
- jutarnje dežurstvo: od 6.00 do 7.00 sati
- poslijepodnevno dežurstvo: od 16.30 do 17.30 sati.
Vrtić će raditi redovno od ponedjeljka do petka, a subotom samo u iznimnim situacijama, a prema potrebama djece i roditelja.
- b) stručno tehničko i administrativno osoblje
Tabela 1 |
||||
|
Broj djelatnika
|
Potrebna stručna sprema |
||
Odgajatelji |
8 |
VŠS |
||
Ravnatelj |
1 |
VSS |
||
Psiholog |
1 |
VSS |
||
Zdravstvena voditeljica |
8 sati tjedno |
VŠS |
||
Spremačica-pomoćna kuharica |
4 |
SSS |
||
Ukupno |
15 |
|||
Jedna odgojiteljica će tokom ove pedagoške godine izaći na stručni ispit.
- c) radno vrijeme
Prema Zakonu o radu radnici će ispunjavati tjedni fond od 40 sati. Radni tjedan ravnatelja i pomoćno-tehničkog osoblja je 40 sati tjedno raspoređeno prema potrebama rada i djece. Radno vrijeme psihologa je 40 sati tjedno i radno vrijeme zdravstvene voditeljice je 8 sati tjedno
Struktura fonda sati odgajatelja u okviru 40-satnog tjedna prikazana je u tabeli 2:
Tabela 2
Vrsta posla |
Broj sati |
|
Neposredni rad s djecom |
28,5 sati |
|
Pripremanje, planiranje i valorizacija |
Pripremanje |
2,5 sata |
Planiranje i valorizacija |
2,5 sata |
|
Suradnja s roditeljima |
Roditeljski sastanci |
0,5 sata |
Individualne konzultacije |
0,5 sata |
|
Stručno usavršavanje |
1,0 sat |
|
Pauza |
2,5 sata |
- d) obogaćivanje programa
Vrtić će prema potrebama djece i roditelja ponuditi i organizirano zimovanje i ljetovanje, kao oblik višednevnog boravka u prirodi. Pažnja će se posvećivati izboru mjesta u kojem će djeca boraviti, što će isključivo ovisiti o zadovoljavanju svih protrebnih uvjeta i standarda s obzirom na dob djece. Voditelji progama zimovanja i ljetovanja bit će odgajatelji Vrtića u suradnji sa specijaliziranim voditeljima-učiteljima (npr. plivanja, skijanja...)
- e) kraći program
Provoditi ćemo i kraći program sporstke igraonice dva puta tjedno po 45 minuta u suradnji s vanjskim suradnicima Udruga „Lavići“ i tako utjecati na cjelokupni razvoj djeteta, a naročito njegove tjelesne sposobnos
- f) materijalni uvjeti
Prostor Dječjeg vrtića je primjeren potrebma djece kako bi se ona mogla pravilno tjelesno, umno i emocionalno razvijati. Uređen je tako da zadovoljava njihove potrebe, te mu dopušta rast i razvoj.
Namještaj je svojom veličinom primjeren tjelesnoj građi djece, a omogućava fleksibilno prilagođavanje trenutnim potrebama i uglavnom će je multifunkcionalan. Prostor je uređen po principu organizacije interesnih kutića. Kutići su formirani prema potrebama, interesima i sposobnostima djece.
Vanjski prostor je uređen također po principu poštovanja optimalnog dječjeg razvoja i primjereno njihovim potrebama.
Vrtić razvija svoju internu knjižnicu, te ju konstantno nadopunjavana najnovijom stručnom literaturom za odgajatelje i roditelje.
Pedagoške godine 2019/2020 želimo legalizirati proširenje objekta Unčanska 5 za još jednu skupinu (130m2 prostora), ali nećemo upisivati dodatnu djecu, već ćemo rasteretiti objekt u Boroviku 5, te mlađu skupinu premjestiti u primjereniji i veći prostor.
Vrtić na lokaciji Borovik 5 time će dobiti sportsku dvoranu veličine 50 m2 sa pripadajućom opremom i sanitarnim čvorom.
Objekt Borovik 5 ima i dodatnu multifunkcionalnu prostoriju u kojoj se održavaju sastanci djelatnika, roditelja i eventualno organizirale igraonice (osim sportske) prema interesima djece i roditelja i programima odobrenima od Ministarstva kulture obrazovanja i športa.
Vanjska igrališta u oba objekta dobit će na kvaliteti polaganjem 120 m2 umjetne trave na dosad zemljane terene. Polaganjem umjetne trave riješit će se i problem odvodnje oborinske vode koja je dosad stvarala problem izlaska na dvorište zbog stvaranja mnogobrojnih lokvi i blata. Podloga umjetne trave će biti od drenažnog materijala, te će time i boravak na zraku djece biti češći nego prije.
II NJEGA I SKRB ZA TJELESNI RAST I ZDRAVLJE DJECE
Zadaci za unapređenje organizacije njege i skrbi za tjelesni rast i razvoj djece:
Vrtić ima sklopljen ugovor o pripremi i distribuciji hrane s obrtom „Malt" iz Zagreba.
Temeljem Ugovora sa Zavodom za javno zdrastvo o suradnji na uvođenju HACCP sustava kontrole, pomoćno-tehničko osoblje upoznato je i provodi sve potrebne radnje predviđene HACCP sustavom, procese kontrolira zdravstvena voditeljica
- Higijensko-epidemiološki nadzor nad osobljem i objektima
- Organizacija, unapređivanje i valorizacija njege i skrbi za tjelesni rast i razvoj djece
- Praćenje psihofizičkog razvoja djece
- Prevencija oboljenja djece
- Prevencija povreda
- Prevencija intoksinacije
- Neprestano podizanje kvalitete života u vrtiću
- Hitne intervencije i prva pomoć
a njihova operacionalizacija je razrađena u Tabeli 3
Tabela 3
ZADACI |
SADRŽAJI |
NOSIOCI |
ROK IZVRŠNJA |
1. Higijensko-epidemiološki nadzor |
redovito provođenje zdr. Pregleda djelatnika u Zavodu za javno zdravstvo |
Zavod za javno zdravstvo |
tokom godine |
redovita bakteriološka analiza namirnica i radnih površina u kuhinji |
Zavod za javno zdravstvo |
tokom godine |
|
praćenje epidemiološke situacije i provođenje preventivnih mjera za suzbijanje zaraznih bolesti |
Zavod za javno zdravstvo, zdravstvena voditeljica |
tokom godine |
|
održavanje ritma čišćenja prostora i okoline |
tehničko osoblje. zdravstvena voditeljica |
tokom godine |
|
pravodobna deratizacija i deinsektizacija |
"ID90"-d.o.o. za dezinfekciju, dezinsekciju i deratizaciju |
2 puta godišnje i po potrebi |
|
briga o ovjetima čuvanja , pripremanja i distribucije hrane |
kuharica, obrt „Malt cattering“, zdravstvena voditeljica |
tokom godine |
|
2. Organizacija, unapređivanje i valorizacija njege i skrbi za tjelesni rast i razvoj djece |
uvodni razgovor s roditeljima novoprimljene djece |
Psiholog |
tokom godine |
organizacija adaptacionog perioda za novoprimljenu djecu |
Psiholog, ravnatelj, odgajatelji |
Rujan |
|
vođenje zdravstvenih kartona djece |
zdravstvena voditeljica |
tokom godine |
|
praćenje pobola djece prema priloženim liječničkim potvrdama |
zdravstvena voditeljica |
tokom godine |
|
praćenje povreda djece nastalih u vrtiću i kod kuće |
zdravstvena voditeljica |
tokom godine |
|
nabava kvalitetne hrane za doručak i međuobroke, te suradnja s vanjskim suradnikom-dobavljačem glavnog obroka |
ravnatelj, pomoćna kuharica, zdravstvena voditeljica |
tokom godine |
|
3. Praćenje psihofizičkog razvoja i očuvanja zdravlja djece, te terapeutski postupci |
otkrivanje i procjena zdravstvenog statusa kod prijema nove djece (interiew, zdravstveni list liječnika) |
Psiholog, zdravstvena voditeljica, nadležni liječnik, |
tokom godine |
praćenje zdravstvenog statusa djece |
odgajatelji, zdravstvena voditeljica roditelji |
tokom godine |
|
praćenje razvoja govora djece |
Odgajatelji, psiholog |
tokom godine |
|
praćenje odvijanja tjelesnih aktivnost |
Odgajatelji, zdravstvena voditeljica |
tokom godine |
|
praćenje adaptacije |
Psiholog, ravnatelj, odgajatelji,zdravstvena voditeljica |
tokom mjeseca u kojem se odvija adaptacija |
|
stomatološki preventivni pregledi |
stomatolog, odgajatelji |
tokom godine |
|
ortopedski preventivni pregledi |
Ortoped |
tokom godine |
|
organizacija ljetovanja i zimovanja |
ravnatelj, odgajatelji, roditelji |
1 godišnje |
|
praćenje procjepljenosti djece |
zdravstvena voditeljica |
tokom godine |
|
antropometrijska mjerenja djece |
zdravstvena voditeljica |
1 puta godišnje |
|
poduzimanje preventivnih mjera za očuvanje života i zdravlja djece u uvjetima boravka djece u vrtiću |
svi djelatnici |
tokom godine |
|
identifikacija djece s teškoćama u psihofizičkom razvoju i upućivanje stručnim službama |
Psiholog, zdravstvena voditeljica, odgajatelji, vanjski suradnici (logoped, defektolog), roditelji |
prema potrebi tokom godine |
|
4. Prevencija oboljenja |
pravilna izmjena ritma aktivnosti u toku dana, te redoviti boravak na zraku |
Odgajatelji |
tokom godine |
izolacija bolesne djece |
zdravstvena voditeljica ,odgajatelji, roditelji |
tokom godine |
|
otkrivanje, prevencija i praćenje kroničnih bolesti djece |
zdravstvena voditeljica, Dom zdravlja |
tokom godine |
|
5. Prevencija povreda |
pravilna higijena i održavanje igračaka, prostora dnevnog boravka i sanitarija |
tehničko osoblje, odgajatelji |
tokom godine |
uređenje igrališta |
tehničko osoblje |
tokom godine |
|
6. Prevencija intoksinacije |
korištenje epidemiološki ispravne hrane |
zdravstvena voditeljica, kuharica, sanitarna inspekcija, obrt "Malt" |
tokom godine |
pravilna deponacija otpada i sredstava za čišćenje |
tehničko osoblje |
tokom godine |
|
nabava i korištenje ekološki prihvatljivih sredstava za dezinfekciju |
tehničko osoblje, poduzeće "Alca" |
tokom godine |
|
7. Podizanje kvalitete života u vrtiću |
nabava opreme za optimalizaciju zdravstvenog stanja djece, suradnja s proizvođačima sanitetskog materijala i opreme “Medika” |
Ravnatelj |
tokom godine |
8. Hitne intervencije i prva pomoć |
Osposobljavanje odgojnih djelatnika za efikasne načine ponašanja u hitnim i kriznim situacijama po zdravlje djece |
ravnatelj, poduzeće "Energoatest zaštita" |
Tokom godine |
III ODGOJNO-NAOBRAZBENI RAD
Bitna zadaća unapređivanja odgojno-naobrazbenog rada sukladno humanističkoj koncepciji predškolskog odgoja je slijediti razvojne osobine i potrebe djeteta:
- Osiguravanje uvjeta za kvalitetnim i pravilnim zadovoljenjem osnovnih potreba, uvažavajući pravo djeteta na zdravlje i pravo na izbor: fleksibilno zadovoljavanje svih potreba: za hranom (samoposluživanje), za odmorom, za kretanjem, za uzimanjem tekućine, kulutrno-higijenske potrebe (navikavanje na adekvatno korištenje sanitarija, pranje ruku, pranje zubića)
- Unapređivanje kvalitete:
- a) organizacije prostora i
- b) fleksibilna organizacija ritma dana (aktivnosti) koje su u skladu s djetetovim potrebama
- c) komunikacije i rješavanja problemnih situacija
- Razvijanje svih potencijala djece imajući u vidu humanističko razvojnu koncepciju kroz izražavanje svoje osobnosti, radoznalosti, optimizma, povjerenja, dajući mu mogućnost da se osjeća sigurno, samopouzdano, te da stvori pozitivnu sliku o sebi i drugima
- Rad s djecom s posebnim potrebama u tijesnoj suradnji s roditeljima i ustanovama za rehabilitaciju: maksimalno nastojati optimalno zadovoljiti specifične potrebe s obzirom na teškoću u razvoju, a također i omogućiti uspješnu integraciju u aktivnost s ostalom djecom
- Planiranje rada na osnovi proučavanja razvojnih potreba djece:
- a) rad na efikasnoj izradi pedagoške dokumentacije prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o djeci u dječjem vrtiću (NN, broj 83, 2001)
- c) razvijanje kvalitetnog načina dokumentiranja djetetovog razvoja (dosjei djece, praćenje dječjih uradaka, video snimki, anegdostskih bilježaka)
Tabela 4
ZADAĆE |
OBLIK |
SADRŽAJ |
NOSIOCI |
1. |
Skupno |
Definiranje ciljeva i zadaće za kvaliteno zadovoljavanje djetetovih potreba hranom, odmorom, kretanjem, uzimanjem tekućine, zadovoljavanjem kulturno-higijeskh potreba |
odgojitelji, ostali radnici |
Valorizacija i procjena rezultata i definiranje slijedećih zadaća na osnovi postignutih |
|||
Individualni |
Primjena definiranih zadaća u praksi |
odgojitelji, ostali radnici |
|
Promišljenje i samoprocjena vlastitog rada na osnovi procjene kvalitete zadovoljenja djetetovih potreba |
|||
Izrada dnevnih zapažanja |
|||
2. |
Skupni |
Razrada organizacije prostora, ritma dana i poticja koji omogućuje optimalno zadovoljavanje svih djetetovih potreba |
odgojitelji, ostali djelatnici |
Materijalna i organizacijska priprema |
|||
Na nivou Vrtića |
Fleksibilna organizacija rada ostalog osoblja koja će biti u skladu s kvalitetnim zadovoljavanjem potreba i interesa djece |
ravnatelj, ostali djelatnici |
|
Individualni |
Provođenje u praksi |
odogjitelji, ostali djelatnici |
|
Valorizacija |
|||
3. |
Skupni |
Priprema i usklađivanje razrade pisanja plana i dokumentiranja događaja u skupini Najvažniji zadatak: promišljanje prakse |
odgojitelji |
Razmjena iskustava |
|||
Valorizacija |
|||
Individualni |
Izrada plana i dokumentacije |
odgojitelji |
Sve zadaće će se provoditi akcijski tj. implementacija određenog oblika rada bit će valorizirana na osnovi rezultata promatranja funkcioniranja i reakcija djece. Na osnovi dobivenih rezultata planirat će se daljnje intervencije u prostoru odnosno radu, a sve sa svrhom što kvalitetnijeg provođenja odgojno-naobrazbenog rada.
Polazišta u radu s djecom će biti:
- bogata opskrba centara aktivnosti materijala koji će omogućiti što raznolikija iskustva u dodiru s okolinom
- što slobodnija interakcija djece s materijalom (djetetov interes je glavni vodić u manipulaciji materijalom)
- omogućiti što bogatiju interakciju dijete-dijete, te poticati kvalitetnu komunikaciju, rješavanje problema, nenasilno rješavanje sukoba, u sklopu toga omogućiti mu da upozna sve oblike rada: individualni, u paru i skupni
- posebno će biti naglašeno područje odgoja za ljudska prava ravnajući se prema Nacionalnom programu odgoja i obrazovanja za ljudska prava (Vlada Republike Hrvatske, Nacionalni odbor za obrazovanje o ljudskim pravima, Zagreb, 1999.), te aktivnosti iz priručnika Živjeti i učiti prava (Maleš, Milanović, Stričević, Filozofski fakultet, Zagreb, 2003) i to kroz zadaće:
- a)afirmacije pojedinca
- b)odnosa s drugima
- c)osjećaj pripadnost zajednici
- d)prihvaćanje svijeta kao cjeline
Zadaci će se ostvarivati kroz
- a)stvaranje pozitivnog ozračja u cijelokupnoj Ustanovi (pozitivan odnos prema djeci, pozitivni odnosi među djelatnicima, timski rad djelatnika)
- b)svakodnevne situacije u kojima će se poštivati prava svih uključenih u proces
- c)planski stvorene situacije na nivou skupine i na nivou Vrtića
- razvijanje ekološke svijesti i očuvanja okoline
- razvijanje pozitivne slike o sebi i drugima, te učenje o ljudskim i dječim pravima i načinima njihove primjene u svakodnevici.
- Organizacija prostora i rada u svrhu poticanje motornog, spoznajnog, govornog i emocionalnog razvoja djeta, te razvoja percepcije ( vid, sluh, opip, okus, njuh)
- Djeca će imati mogućnost ostvariti komunikaciju kroz niz kreativnih aktivnosti:
- a)neverbalne i verbalne
- b)cjelokupnim tijelom (motorikom)
- c)glazbenim sredstvima
- d)likovnim sredstvima
- e)scenskim sredstvima
- f)primjerenim oblicima stvaralaštva i umjetnosti (glazba, film, ples, likovnost, pripovjedanje)
- g)razvijanje pismene komunikacije
RAD S DJECOM S POSEBNIM POTREBAMA
Sve aktivnosti u svezi otkrivanja i rada s djecom s posebnim potrebama vodi psiholog, a surađuju: ravnateljica, odgojiteljice i zdravsvena voditeljica, te je Plan rada psihologa s djecom integralni dio Godišnjeg plana rada Vrtića.
Tabela 5
PODRUČJE RADA |
AKTIVNOSTI |
VRIJEME |
Praćenje realizacije prava djece i osiguranja prikladnog i poticajnog odgojno-obrazovnog rada |
sudjelovanje u planiranju odgojno-obrazovnog rada |
tijekom godine |
obilasci skupina, praćenje neposrednog rada |
tijekom godine |
|
sudjelovanje na redovnim sastancima s odgojiteljima s ciljem stjecanja uvida u neposredan rad s djecom i funkcioniranja pojedinog djeteta u skupini |
1x tjedno tijekom godine |
|
izrada razvojnih lista za praćenje razvoja na razini skupine i individualno |
tijekom godine |
|
Praćenje razvoja djece |
vođenje evidencije za svu djecu, uz bilježenje razvojnih specifičnosti i značajnih promjena i događaja |
tijekom godine |
vođenje dokumentacije za pojedinu skupinu |
tijekom godine |
|
procjena razvojnog statusa djeteta (razvojne liste, upitnici, opservacije, testovi) |
tijekom godine |
|
Praćenje razvoja djece s posebnim potrebama |
sustavno praćenje razvoja djece s trajnim, prolaznim i potencijalnim posebnim potrebama – trijaža, vođenje evidencije, bilježenje napredovanja, vođenje individualnih kartona |
tijekom godine |
psihologijsko utvrđivanje osobitosti djetetovih potreba i izrada IOOP prema potrebi te prećenje njegove realizacije- za djecu s razvojnim teškoćama, prolaznim posebnim potrebama te bistru i darovitu djecu |
tijekom godine |
|
pisanje mišljenja o razvojnim postignućima djeteta |
tijekom godine |
|
Praćenje posebnih skupina – novoupisana djeca i djeca pred polazak u školu |
Za djecu na adaptaciji: - provođenje upisnih intervjua s ciljem utvrđivanja razvojnih specfičnosti i potreba pojedinog djeteta - praćenje adaptacije novoupisane djece putem lista za odgojitelje te opservacija u skupini |
srpanj, kolovoz rujan, listopad i tijekom godine |
za djecu predškolce: - provjera spremnosti za školu - nakon provjere određivanje prikladnog plana rada na pojedinim aspektima spremnosti za školu |
prosinac, siječanj |
|
Prevencija |
u suradnji s odgojiteljima i stručnim timom: - identifikacija djece s potencijalnim posebnim potrebama - identifikacija djece s teškoćama u razvoju - identifikacija djece koja žive u razvojno rizičnom okruženju - upućivanje u vanjsku ustanovu na dodatnu obradu, dijagnostiku i tretman |
tijekom godine |
Neposredan rad s djecom |
opservacija djeteta (djece) u odgojnoj skupini kroz aktivnosti djeteta |
tijekom godine, prema potrebi |
testiranja s ciljem utvrđivanja psihosocijalnog statusa |
tijekom godine, prema potrebi |
|
individualni rad s djetetom s ciljem dobivanja potpunijeg uvida u njegov osobni svijet, potreba, želja strahova i razmišljanja |
tijekom godine, prema potrebi |
IV NAOBRAZBA I USAVRŠAVANJE ODGOJNIH DJELATNIKA
Bitne zadaće unapređivanja i usavršavanja odgojnih radnika su:
- Utjecati na nivo stručne kompetencije i autonomnosti odgojitelja skupnim i individualnim oblicima usavršavanja iz područja pedagogije, psihologije i komunikologije.
- u pedagoškoj godini 2019/2020 dvije odgajateljice nastavljaju s edukacijom „Upravljanje problemnim situacijama“ pod vodstvom prof. Dr. Sci. Nevenke Modrić
- u pedagoškoj godini 2019/2020 psihologinja i dvije odgojiteljice započet će edukaciju organiziranu kroz deset modula u Eos Centru s temom Doživljajna pedagogija pod vodstvom prof. Sc. Dr. Slavice Bašić
Organizacija skupnih oblika stručnog usavršavanja unutar Ustanove kroz sjednice Odgojiteljskog vijeća, radionice – interne aktive i radne dogovore
- Kontinuirani rada na kvaliteti timskog rada – jednom tjedno pregledavanje snimki aktivnosti unutar svake skupine (prema izboru odgajateljica), te njihova zajednička valorizacija i planiranje daljnjih aktivnosti
- Slanje radova na ponuđene seminare i konferencije u svrhu promoviranja kvalitetne prakse koju obavljamo u našoj Ustanovi
Program usavršavanja će biti otvoren tijekom godine i može doći do izmjena.
Individualni planovi stručnog usavršavanja odgojnih djelatnika strukturirani su na osnovi bitnih zadaća odgojno-obrazovnog rada i osobnih interesa.
Vještine koje će trebati savladati svaki odgajatelj i usavršavati ih tokom rada su:
- osjetljivost na potrebe i osjećaje drugih
- senzibilnost za grupnu dinamiku
- sposobnost slušanja
- taktičnost
- spremnost na suradnju
- osjećaj za vrijeme
- fleksibilnost
- kreativnost
- smisao za humor
- sklonost konstantnom učenju
- razvoj samokritičnosti i spremnost na promjene
Psihologinja će ove pedagoške godine pristupiti stručnom ispitu.
V SURADNJA S DJETETOVOM OBITELJI
Suradnja s obitelji zasnivat će se na aktivnom uključivanju svih njenih članova kao korisnika, kreatora i procjenjivača programa. Obitelji će se omogućiti da uvidi važnost vrtića i njegovog okruženja kao bitnog segmenta u razvoju djeteta i u ostvarivanju njegovih prava, te zadovoljavanja njegovih proteba.
Zadaće za unapređenje suradnje s djetetovom obitelji:
- Stručna i planski osmišljena interakcija s roditeljima kroz kako provjerene, tako i nove oblike suradnje
- Informiranje i komuniciranje putem web stranice Vrtića, Facebook stranice i e-maila
- Kvalitetno osmišljavanje pismene komunikacije s obitelji (“kutića za roditelje”, brošure, letci, dokumentacija o djeci...)
- Uvažavanje potreba djece i mišljenja roditelja u realizaciji i provedbi svih zadaća
- Svakodnevna interakcija po potrebi
Tabela 6
OBLIK |
VRSTA |
SADRŽAJ |
NOSIOCI |
VRIJEME |
|
Skupni sastanci i susreti |
Na nivou Vrtića |
1. Skupni sastanak s roditeljima novoupisane djece |
Ravnatelj, psiholog, odgojitelji, zdravstvena voditeljica |
Rujan |
|
2. Unapređenje kvalitete sadržaja internet i Facebook stranice dječjeg vrtića |
Ravnatelj |
Tokom godine |
|||
Unutar skupine |
1. Uvodni sastanak s roditeljima novoupisane djece |
Ravnatelj, psiholog, odgojitelji, zdravstvena voditeljica |
Rujan |
||
2. Redovni skupni komunikacijski sastanci |
Odgojitelji |
Listopad, prosinac, ožujak, lipanj |
|||
3. Sudjelovanje u životu skupine |
Odgojitelji, zdravstvena voditeljica |
Tokom godine |
|||
4. Posjet djece roditeljskom domu i radnom mjestu roditelja |
Odgojitelji |
Tokom godine |
|||
5. Izrada kvalitetnih oblika pisane komunikacije (brošure, letci, kutić za roditelje) |
Odgojitelji, psiholog, ravnatelj, zdravstvena voditeljica |
Tokom godine |
|||
Individualna suradnja |
Na nivou Vrtića |
1. Uvodni razgovor prilikom upisa djeteta u Vrtić |
Psiholog, odgojitelji |
Srpanj, kolovoz |
|
2. Stručne konzultacije |
Psiholog, odgojitelji |
Tokom godine |
|||
Unutar skupine |
1. Svakodnevne konzultacije na inicijativu roditelja i odgojitelja |
Odgojitelji, zdravstvena voditeljica |
Svaki dan tokom godine |
||
2. Individualne konzultacije prema potrebi roditelja ili prema mišljenju odgojitelja |
Psiholog, odgojitelji, zdravstvena voditeljica |
Tokom godine |
|||
VI SURADNJA S DRUŠTVENIM OKRUŽENJEM
Bitne zadaće:
- Obogaćivanje djetetovog života dodatnim sadržajima u i izvan vrtićkog okruženja
- Kvalitetnije zbrinjavanje djece i potpunije zadovoljavanje njihovih potreba
- Unapređivanje odgojno-obrazovnog procesa i podizanje razine stručne kompetencije svih djelatnika Vrtića
Tabela 7
ČIMBENIK |
SADRŽAJ |
VRIJEME |
- Ministarstvo prosvjete i športa - Agencija za odgoj i obrazovanje - Gradski ured za obrazovanje, kulturu i znanost - Lokalna uprava - Učiteljska akademija - Hrvatski Zavod za zapošljavanje |
- konzultacije - zapošljavanje novih djelatnika i praćenje pripravničkog staža - verifikacija programa - stručno usavršavanje (skupovi, savjetovanja, seminari) |
Tokom godine |
- Dom zdravlja - Institut za zaštitu majki i djece, Klaićeva 16, Zg - Zavod za javno zdravstvo |
- zdravstvena zaštita djece - prepoznavanje i rehabilitacija djece s posebnim potrebama - praćenje razvoja djece (antropometrijska mjerenja) - Ugovor o poslovnoj suradnji sa Zavodom za javno zdravstvo |
Redovitim ritmom tokom godine |
- Centar za kulturu “Novi Zagreb” - Osobe i ustanove za organizaciju odgojno-zdravstvenih programa - Kulturne ustanove (kazališta, muzeji, knjižnice, kina) - uredništva časopisa Zrno, Dijete Vrtić Obitelj, Radost, Školske novine |
- organizacija posjeta izložbama, kazališnim i kino prestavama - organizacija zimovanja i ljetovanja i ostalih rekreativnih programa (klizanje, plivanje) - promicanje predškolske djelatnosti - upoznavanje struke s dostignućima našeg Vrtića |
Tokom godine |
- Crkva - Župni ured |
- unapređenje i dopuna vjerskog odgoja |
Posebno u vijeme blagdana |
- drugi vrtići na području Zagreba i Zagrebačke županije |
- razmjena iskustava i unapređivanje struke - susreti djece i odgojitelja |
Tokom godine |
- vanjski suradnici: prof. dr. sci. Nevenka Modrić - Eos Centar |
- unapređivanje rada najnovijih spoznajama iz područja predškolskog odgoja i komunikacije |
Tokom godine |
Mediji - HTV - dnevni listovi -lokalne radio postaje |
- promicanje predškolske djelatnosti |
Tokom godine |
VII FINANCIRANJE
Troškove 10-satnog primarnog programa snosit će:
- roditelji djece
- jedinica lokalne uprave u kojoj je adresa boravišta djeteta: Općina Stupnik i Grad Zagreb, Općina Sveta Nedjelja, Grad Samobor