Na temelju članka 21.Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju i članka 50. Statuta Dječeg vrtića Mali svijet, Upravno vijeće Dječjeg vrtića „Mali svijet“ je na 1. sjednici održanoj 25. .08.2017. godine, na prijedlog ravnateljice, donijelo Kurikulum Dječjeg vrtića Mali svijet za pedagošku godinu 2017/2018.
.
KURIKULUM DJEČJEG VRTIĆA MALI SVIJET
ZA PEDAGOŠKUGODINU
2017./2018.
Zagreb, rujan 2017.
OSNOVNI PODACI O DJEČJEM VRTIĆU:
Županija: Grad Zagreb
Br.tel.: 01/6530-380
Br. mob: 098/614-931
e-mail:
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
OIB: 90083259367
Osnivač : Sandra Tomšić, prof pedagogije
Godina osnivanja: 2005.
Podružnice: Borovik 5, Lučko – osnovana 2006
Unčanska 5, Lučko – osnovana 2012
Hojnikova 21, Lučko – osnivanje predviđeno tokom rujna 2017, uporabna dozvola od 2 mj. 2017.
Unčanska 5, Lučko – proširenje predviđeno tokom rujna 2017.
Sadržaj
- KURIKULUM 4
- O kurikulumu 4
- Iz Nacionalnog okvirnog kurikuluma 5
- Svrha i važnost predškolskoga kurikuluma 5
- Struktura predškolskoga kurikuluma 6
- Područja kompetencijskih dimenzija 6
- Naša misija 7
- Naša misija ................................................................................................................... 7
- Naši ciljevi......................................................................................................................7
- PROGRAMI 9
- Redoviti programi 9
- Kraći programi 26
- Sportska igraonica 26
- KURIKULUM
1.1.O kurikulumu
Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje je novi dokument iz ovog podruĉja koji polazi od postojećih nacionalnih dokumenata (Programskog usmjerenja odgoja i obrazovanja predškolske djece (1991.), Konvencije o pravima djeteta (2001.), Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2011.), Smjernica za strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije Republike Hrvatske (2012.) i Priruĉnika za samovrednovanje ustanova ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja (2012.), primjera dobre odgojno-obrazovne prakse u Republici Hrvatskoj i svijetu te od znanstvenih studija o dosezima u podruĉju inicijalnog obrazovanja i profesionalnog razvoja odgojitelja i drugih struĉnih djelatnika vrtića, publiciranih u poljednjih dvadeset godina.
Nacionalni kurikulum sadrţi polazišta, vrijednosti, naĉela i ciljeve, generirane iz višegodišnjih iskustva razvoja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma vrtića u Republici Hrvatskoj i dosega hrvatskih i međunarodnih znanstvenika.
Kurikulum vrtića predstavlja implementaciju Nacionalnoga kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje u pojedinome vrtiću s obzirom na njegove posebnosti. Kurikulum vrtića u svakoj ustanovi oblikuje se s obzirom na specifiĉan kontekst tj. njezinu kulturu te kulturu i tradiciju okruţenja u kojem se ustanova nalazi. Kvalitetu kurikuluma vrtića odreĊuju kontekstualni uvjeti u njemu (kvaliteta prostorno-materijalnog i socijalnog okruţenja te organizacijska kultura), koje se kontinuirano propituje i unapreĊuje.
Kurikulum našeg vrtića je teorijska osnova na kojoj se zasniva odgojno-obrazovni rad djeĉjeg vrtića, predstavlja osobnu iskaznicu vrtića i odraz naše vlastite odgojno-obrazovne filozofije. Sadrži našu misiju i viziju, vrijednosti, naĉela, polazišta, definira naš program rada, smjer profesionalnog razvoja i osiguravanje kvalitete vrednovanjem programa i drugih segmenata našeg rada.
1.2. Iz nacionalnog okvirnog kurikuluma
1.2.1. Svrha i važnost predškolskog kurikuluma
Svrha i važnost predškolskog odgoja i obrazovanja odnosi se na stvaranje uvjeta za potpuni i skladan razvoj djetetove osobnosti, doprinos kvaliteti njegova odrastanja i, posredno, kvaliteti njegovog obiteljskog života.Svrha je predškolskog odgoja i obrazovanja osigurati takve uvjete koji jamče razvoj svih sposobnosti svakog djeteta te osiguravaju jednake mogućnosti svoj djeci.U ustanovama predškolskog odgoja i obrazovanja stvaraju se materijalni i kadrovski uvjeti te društveno okružje za kvalitetan život djeteta.
Nacionalni okvirni kurikulum pretpostavlja stvaranje uvjeta za cjelovit razvoj djeteta u ustanovama predškolskoga odgoja i obrazovanja, poštujući pritom razvojne i druge čimbenike (osobne potrebe,obitelj, zajednica, vrijednosti, prava i sl.). Na taj se način potiče razvoj kompetencija koje su nužne pojedincu za snalaženje i aktivno sudjelovanje u svakodnevnom osobnom te kasnije profesionalnom i društvenom životu. Nizom aktivnosti i poticaja stvaraju se osnove za razvijanje svih djetetovih sposobnosti kako za učenje, tako i za njegovu samostalnost u učenju. Djetetova sadašnja i buduća dobrobit svrha je djelovanja svih izravnih i neizravnih sudionika odgoja i obrazovanja. Odgojno-obrazovno djelovanje različitih sudionika odgoja, osobito roditelja i odgojitelja, zahtijeva njihovo međusobno razumijevanje i suradnju čime se ostvaruju jedinstveno shvaćeni i prihvaćeni bitni ciljevi odgoja i obrazovanja prema potrebama i razvojnim mogućnostima djeteta.
1.2.2. Struktura predškolskoga kurikuluma
Temeljna struktura predškolskoga kurikuluma podijeljena je na tri velika potpodručja u kojima dijete stječe kompetencije: slika o sebi, o drugia (obitelj, druga djeca, uža društvena zajednica, vrtić i lokalna zajednica), svijet oko mene (prirodno i šire društveno okružje, kulturna baština, održivi razvoj).
U svakom potpodručju određuju se sadržaji koji povezuju pedagoške i psihološke dimenzije odgojno-obrazovnoga procesa. Prema uvjetima, sadržajima i aktivnostima neposrednoga odgojno- obrazovnoga rada ostvaruju se ciljevi kojima se potiče cjelokupni tjelesni, intelektualni, psihofizički, emocionalni, moralni i duhovni razvoj djeteta.
1.2.3. Područja kompetencijskih dimenzija
Temeljna znanja: usvajanje i praktična uporaba pojmova i predodžbi kojima dijete razumije i objašnjava sebe, svoje ponašanje i izbore, odnose s drugim osobama u svom okruženju te sa svijetom u kojem živi i koji ga okružuje. Očekuje se da dijete usvoji informacije, tj. izgradi znanja koja mu omogućavaju nesmetanu komunikaciju s vršnjacima i odraslima, te međudjelovanje sa sadržajima učenja, osiguraju mu kvalitetnu prilagodbu trenutačnomu okruženju te ga kvalitetno osposobe za izazove koji ga očekuju kao što je, primjerice, polazak u školu.
Vještine i sposobnosti: stjecanje i razvoj vještina učenja, povezivanja sadržaja, logičkog mišljenja, argumentiranja, zaključivanja i rješavanja problema; sposobnost propitivanja vlastitih ideja i zamisli djeteta te argumentirano iznošenje vlastitih načina razmišljanja; sposobnost identifikacije različitih izvora učenja i njihove raznovrsne primjene; preuzimanje inicijative, (samo) organizacije vlastitih aktivnosti i vještina vođenja; sposobnost razumijevanja vlastitih potreba (tjelesnih, emocionalnih, spoznajnih, socijalnih, komunikacijskih i sl.) i potreba drugih te njihova zadovoljavanja na društveno prihvatljiv način;sposobnost uspostavljanja, razvijanja i održavanja kvalitetnih odnosa s drugom djecom i odraslima, razumijevanje i poštivanje različitosti među ljudima, sposobnost odgovornog ponašanja prema sebi, drugima i okružju, tolerancija u komunikaciji s drugima, samostalnost u obavljanju aktivnosti, stvaranje i zastupanje novih ideja,sposobnost promišljanja i samoprocjene vlastitog rada i postignuća.
Vrijednosti i stavovi: prihvaćanje i razvijanje vrijednosti obitelji, zajednice i društva.
- Naša misija:
Naša misija je utemeljena na suvremenoj humanistiĉko razvojnoj koncepciji koja podrazumjeva razvoj cjelokupne ličnosti svakog djeteta, uvažavajući individualne potrebe i interese djece, kulturu obitelji i zajednice u kojoj živimo.
- Naša vizija
Naša vizija je stvaranje vrtića kao mjesta gdje je svako dijete jednako vžţno, jedinstveno i posebno, mjesto razvoja najboljih mogućnosti razvoja za sve uključene u proces: djecu djelatnike i roditelje.
1.5. Naši cilj
Zadržati i čuvati ozračje malog vrtića koji njeguje obiteljsku atmosferu u kojoj se djeca i odrasli međusobno poznaju i uvažavaju. Veličinu vrtića nikad ne širiti više od 5 odgojnih skupina ili 120 djece i tome odgovarajući broj djelatnika. U naših 11 godina postojanja to se pokazalo kao najkvalitetnije ozračje u kojem je moguće djelovati brzo i fleksibilno kada to kurikulum zahtjeva, a međusobna komunikacija je opuštena, manje formalna, a time i puno iskrenija i kvalitetnija.
Vrijedosti u takvom okruženju
- za dijete
- veća sigurnost
- veća mogućnost razvoja samostalnosti
- lakše stvaranje fleksibilnog prostora koji potiče istraživanje, inicijativu i kreativnost
- veća međusobna tolerancija
- češća inicijativa
- lakše odgovorno ponašanje
- za roditelje
- lakša komunikacija s djelatnicima
- veći osjećaj sigurnosti za sebe i dijete
- veće povjerenje
- za ozračje
Prostorno , materijalno i vremensko okruženje:
- fleksibilan dnevni ritam
- lakša organizacija prostora koji je funkcionalan i siguran
- bogata ponuda raznovrsnog i primjerenog materijala
- okružje lakše zrcali zaposlene i njihovu sliku djetetu
Među odgojno obrazovnim djelatnicima:
- lakša i brža međusobna komunikacije
- osnaživanje kvalitete međusobnih odnosa kroz svakodnevnu komunikaciju
- lakši razvoj refleksivne prakse kroz svakodnevnu komunikaciju
Sukladno nabrojanom postavljeni su slijedeći glavni ciljevi ustanove razvojni ciljevi kurikuluma Dječjeg vrtića „Mali svijet:
- Planiranje temeljiti na praćenju i prepoznavanju individualnih kompetencija djece
- Poboljšanje komunikacije i kvalitete odnosa
- Osnaživanje timskog rada
- PROGRAMI
2.1 Redoviti 10 satini program
I MATERIJALNI I VREMENSKI OKVIR
Dječji vrtić "Mali svijet" radi na tri lokacije sa slijedećim brojem odgojnih skupina i djece:
OBJEKT |
BROJ SKUPINA |
BROJ DJECE |
BROJ ODGOJITELJA |
Borovik 5, Lučko |
2 |
55 |
4 |
Unčanska 5, Lučko |
2 |
38 |
4 |
Hojnikova 21, Lučko |
1 |
25 |
2 |
- a) radno vrijeme
Radno vrijeme Vrtića usklađivat će se prema potrebama djece i roditelja, a odvijat će se u vremenu od 7.00 do 16.30 sati uz organizirano dežurstvo u trajanju:
- jutarnje dežurstvo: od 6.00 do 7.00 sati
- poslijepodnevno dežurstvo: od 16.30 do 17.30 sati.
Vrtić će raditi redovno od ponedjeljka do petka, a subotom samo u iznimnim situacijama, a prema potrebama djece i roditelja.
- b) ostalo stručno tehničko i administrativno osoblje
Tabela 1 |
|||
Broj djelatnika |
Potrebna stručna sprema |
||
Ravnatelj |
1 |
VSS |
|
Psiholog |
1/2 |
VSS |
|
Viša medicinska sestra |
1/2 |
VŠS |
|
Spremačica-pomoćna kuharica |
4 |
SSS |
|
Ukupno |
6 |
Četiri odgojiteljice će tokom ove pedagoške godine izaći na stručni ispit.
- c) radno vrijeme
Prema Zakonu o radu radnici će ispunjavati tjedni fond od 40 sati. Radni tjedan ravnatelja i pomoćno-tehničkog osoblja je 40 sati tjedno raspoređeno prema potrebama rada i djece.
Struktura fonda sati odgajatelja u okviru 40-satnog tjedna prikazana je u tabeli 2:
Tabela 2
Vrsta posla |
Broj sati |
|
Neposredni rad s djecom |
28,5 sati |
|
Pripremanje, planiranje i valorizacija |
Pripremanje |
2,5 sata |
Planiranje i valorizacija |
2,5 sata |
|
Suradnja s roditeljima |
Roditeljski sastanci |
0,5 sata |
Individualne konzultacije |
0,5 sata |
|
Stručno usavršavanje |
1,0 sat |
|
Pauza |
2,5 sata |
- d) obogaćivanje programa
Vrtić će prema potrebama djece i roditelja ponuditi i organizirano zimovanje i ljetovanje, kao oblik višednevnog boravka u prirodi. Pažnja će se posvećivati izboru mjesta u kojem će djeca boraviti, što će isključivo ovisiti o zadovoljavanju svih protrebnih uvjeta i standarda s obzirom na dob djece. Voditelji progama zimovanja i ljetovanja bit će odgajatelji Vrtića u suradnji sa specijaliziranim voditeljima-učiteljima (npr. plivanja, skijanja...)
- e) materijalni uvjeti
Prostor Dječjeg vrtića je primjeren potrebma djece kako bi se ona mogla pravilno tjelesno, umno i emocionalno razvijati. Uređen je tako da zadovoljava njihove potrebe, te mu dopušta rast i razvoj.
Namještaj je svojom veličinom primjeren tjelesnoj građi djece, a omogućava fleksibilno prilagođavanje trenutnim potrebama i uglavnom će je multifunkcionalan. Prostor je uređen po principu organizacije interesnih kutića. Kutići su formirani prema potrebama, interesima i sposobnostima djece.
Vanjski prostor je uređen također po principu poštovanja optimalnog dječjeg razvoja i primjereno njihovim potrebama.
Vrtić razvija svoju internu knjižnicu, te ju konstantno nadopunjavana najnovijom stručnom literaturom za odgajatelje i roditelje.
Pedagoške godine 2017/2018 želimo legalizirati proširenje objekta Unčanska 5 za još jednu skupinu (130m2 prostora), ali nećemo upisivati dodatnu djecu, već ćemo rasteretiti objekt u Boroviku 5, te mlađu skupinu premjestiti u primjereniji i veći prostor.
Vrtić na lokaciji Borovik 5 time će dobiti sportsku dvoranu veličine 50 m2 sa pripadajućom opremom i sanitarnim čvorom.
Objekt Borovik 5 ima i dodatnu multifunkcionalnu prostoriju u kojoj se održavaju sastanci djelatnika, roditelja i eventualno organizirale igraonice (osim sportske) prema interesima djece i roditelja i programima odobrenima od Ministarstva kulture obrazovanja i športa.
Također imamo u planu otvaranje objekta s jednom skupinom u objektu Hojnikova 21 (isključivo za potrebe djece s prebivalištem u Općini Stupnik) koji je početkom godine dobio i uporabnu dozvolu. Ukoliko Općina Stupnik osnuje vlastitu predškolsku ustanovu, vjerojatno će i prestati potreba smještaja djece s prebivalište u Općini Stupnik u tom objektu. Ako se to dogodi, objekt će biti zatvoren.
II NJEGA I SKRB ZA TJELESNI RAST I ZDRAVLJE DJECE
Zadaci za unapređenje organizacije njege i skrbi za tjelesni rast i razvoj djece:
Vrtić ima sklopljen ugovor o pripremi i distribuciji hrane s obrtom „Dobra kuhinja" iz Zagreba.
Temeljem Ugovora sa Zavodom za javno zdrastvo o suradnji na uvođenju HACCP sustava kontrole, pomoćno-tehničko osoblje upoznato je i provodi sve potrebne radnje predviđene HACCP sustavom
- Higijensko-epidemiološki nadzor nad osobljem i objektima
- Organizacija, unapređivanje i valorizacija njege i skrbi za tjelesni rast i razvoj djece
- Praćenje psihofizičkog razvoja djece
- Prevencija oboljenja djece
- Prevencija povreda
- Prevencija intoksinacije
- Neprestano podizanje kvalitete života u vrtiću
- Hitne intervencije i prva pomoć
a njihova operacionalizacija je razrađena u Tabeli 3
Tabela 3
ZADACI |
SADRŽAJI |
NOSIOCI |
ROK IZVRŠNJA |
1. Higijensko-epidemiološki nadzor |
redovito provođenje zdr. Pregleda djelatnika u Zavodu za javno zdravstvo |
Zavod za javno zdravstvo |
tokom godine |
redovita bakteriološka analiza namirnica i radnih površina u kuhinji |
sanitarna inspekcija |
tokom godine |
|
praćenje epidemiološke situacije i provođenje preventivnih mjera za suzbijanje zaraznih bolesti |
Zavod za javno zdravstvo |
tokom godine |
|
održavanje ritma čišćenja prostora i okoline |
tehničko osoblje. viša medicinska sestra |
tokom godine |
|
pravodobna deratizacija i deinsektizacija |
"ID90"-d.o.o. za dezinfekciju, dezinsekciju i deratizaciju |
2 puta godišnje i po potrebi |
|
briga o ovjetima čuvanja , pripremanja i distribucije hrane |
kuharica, obrt «Dobra kuhinja» |
tokom godine |
|
2. Organizacija, unapređivanje i valorizacija njege i skrbi za tjelesni rast i razvoj djece |
uvodni razgovor s roditeljima novoprimljene djece |
Ravnatelj |
tokom godine |
organizacija adaptacionog perioda za novoprimljenu djecu |
ravnatelj, odgajatelji |
rujan |
|
vođenje zdravstvenih kartona djece |
viša medicinska sestra |
tokom godine |
|
praćenje pobola djece prema priloženim liječničkim potvrdama |
viša medicinska sestra |
tokom godine |
|
praćenje povreda djece nastalih u vrtiću i kod kuće |
viša medicinska sestra |
tokom godine |
|
nabava kvalitetne hrane za doručak i međuobroke, te suradnja s vanjskim suradnikom-dobavljačem glavnog obroka |
ravnatelj, pomoćna kuharica, viša medicinska sestra |
tokom godine |
|
3. Praćenje psihofizičkog razvoja i očuvanja zdravlja djece, te terapeutski postupci |
otkrivanje i procjena zdravstvenog statusa kod prijema nove djece (interiew, zdravstveni list liječnika) |
viša medicinska sestra,nadležni liječnik, logoped |
tokom godine |
praćenje zdravstvenog statusa djece |
odgajatelji, viša medicinska sestra roditelji |
tokom godine |
|
praćenje razvoja govora djece |
Odgajatelji |
tokom godine |
|
praćenje odvijanja tjelesnih aktivnost |
Odgajatelji |
tokom godine |
|
praćenje adaptacije |
ravnatelj, odgajatelji,viša medicinska sestra |
tokom mjeseca u kojem se odvija adaptacija |
|
stomatološki preventivni pregledi |
stomatolog, odgajatelji |
tokom godine |
|
ortopedski preventivni pregledi |
Ortoped |
tokom godine |
|
organizacija ljetovanja i zimovanja |
ravnatelj, odgajatelji, roditelji |
1 godišnje |
|
praćenje procjepljenosti djece |
viša medicinska sestra |
tokom godine |
|
antropometrijska mjerenja djece |
viša medicinska sestra, odgojitelji |
1 puta godišnje |
|
poduzimanje preventivnih mjera za očuvanje života i zdravlja djece u uvjetima boravka djece u vrtiću |
svi djelatnici |
tokom godine |
|
identifikacija djece s teškoćama u psihofizičkom razvoju i upućivanje stručnim službama |
odgajatelji, vanjski suradnici (psiholog, logoped, defektolog), roditelji |
prema potrebi tokom godine |
|
4. Prevencija oboljenja |
pravilna izmjena ritma aktivnosti u toku dana, te redoviti boravak na zraku |
Odgajatelji |
tokom godine |
izolacija bolesne djece |
viša medicinska sestra ,odgajatelji, roditelji |
tokom godine |
|
otkrivanje, prevencija i praćenje kroničnih bolesti djece |
viša medicinska sestra, Dom zdravlja |
tokom godine |
|
5. Prevencija povreda |
pravilna higijena i održavanje igračaka, prostora dnevnog boravka i sanitarija |
tehničko osoblje, odgajatelji |
tokom godine |
uređenje igrališta |
tehničko osoblje |
tokom godine |
|
6. Prevencija intoksinacije |
korištenje epidemiološki ispravne hrane |
viša medicinska sestra, kuharica, sanitarna inspekcija, obrt "Dobra kuhinja" |
tokom godine |
pravilna deponacija otpada i sredstava za čišćenje |
tehničko osoblje |
tokom godine |
|
nabava i korištenje ekološki prihvatljivih sredstava za dezinfekciju |
tehničko osoblje, poduzeće "Alca" |
tokom godine |
|
7. Podizanje kvalitete života u vrtiću |
nabava opreme za optimalizaciju zdravstvenog stanja djece, suradnja s proizvođačima sanitetskog materijala i opreme “Medika” |
Ravnatelj |
tokom godine |
8. Hitne intervencije i prva pomoć |
Osposobljavanje odgojnih djelatnika za efikasne načine ponašanja u hitnim i kriznim situacijama po zdravlje djece |
ravnatelj, poduzeće "Energoatest zaštita" |
Tokom godine |
Pružanje prve pomoći |
viša medicinska sestra, Odgojitelji, liječnik Doma zdravlja |
Tokom godine |
III ODGOJNO-NAOBRAZBENI RAD
Bitna zadaća unapređivanja odgojno-naobrazbenog rada sukladno humanističkoj koncepciji predškolskog odgoja je slijediti razvojne osobine i potrebe djeteta:
- Osiguravanje uvjeta za kvalitetnim i pravilnim zadovoljenjem osnovnih potreba, uvažavajući pravo djeteta na zdravlje i pravo na izbor: fleksibilno zadovoljavanje svih potreba: za hranom (samoposluživanje), za odmorom, za kretanjem, za uzimanjem tekućine, kulutrno-higijenske potrebe (navikavanje na adekvatno korištenje sanitarija, pranje ruku, pranje zubića)
- Unapređivanje kvalitete:
- a) organizacije prostora i
- b) fleksibilna organizacija ritma dana (aktivnosti) koje su u skladu s djetetovim potrebama
- c) komunikacije i rješavanja problemnih situacija
- Razvijanje svih potencijala djece imajući u vidu humanističko razvojnu koncepciju kroz izražavanje svoje osobnosti, radoznalosti, optimizma, povjerenja, dajući mu mogućnost da se osjeća sigurno, samopouzdano, te da stvori pozitivnu sliku o sebi i drugima
- Rad s djecom s posebnim potrebama u tijesnoj suradnji s roditeljima i ustanovama za rehabilitaciju: maksimalno nastojati optimalno zadovoljiti specifične potrebe s obzirom na teškoću u razvoju, a također i omogućiti uspješnu integraciju u aktivnost s ostalom djecom
- Planiranje rada na osnovi proučavanja razvojnih potreba djece:
- a) rad na efikasnoj izradi pedagoške dokumentacije prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o djeci u dječjem vrtiću (NN, broj 83, 2001)
- c) razvijanje kvalitetnog načina dokumentiranja djetetovog razvoja (dosjei djece, praćenje dječjih uradaka, video snimki, anegdostskih bilježaka)
Tabela 4
ZADAĆE |
OBLIK |
SADRŽAJ |
NOSIOCI |
1. |
Skupno |
Definiranje ciljeva i zadaće za kvaliteno zadovoljavanje djetetovih potreba hranom, odmorom, kretanjem, uzimanjem tekućine, zadovoljavanjem kulturno-higijeskh potreba |
odgojitelji, ostali radnici |
Valorizacija i procjena rezultata i definiranje slijedećih zadaća na osnovi postignutih |
|||
Individualni |
Primjena definiranih zadaća u praksi |
odgojitelji, ostali radnici |
|
Promišljenje i samoprocjena vlastitog rada na osnovi procjene kvalitete zadovoljenja djetetovih potreba |
|||
Izrada dnevnih zapažanja |
|||
2. |
Skupni |
Razrada organizacije prostora, ritma dana i poticja koji omogućuje optimalno zadovoljavanje svih djetetovih potreba |
odgojitelji, ostali djelatnici |
Materijalna i organizacijska priprema |
|||
Na nivou Vrtića |
Fleksibilna organizacija rada ostalog osoblja koja će biti u skladu s kvalitetnim zadovoljavanjem potreba i interesa djece |
ravnatelj, ostali djelatnici |
|
Individualni |
Provođenje u praksi |
odogjitelji, ostali djelatnici |
|
Valorizacija |
|||
3. |
Skupni |
Priprema i usklađivanje razrade pisanja plana i dokumentiranja događaja u skupini Najvažniji zadatak: promišljanje prakse |
odgojitelji |
Razmjena iskustava |
|||
Valorizacija |
|||
Individualni |
Izrada plana i dokumentacije |
odgojitelji |
Sve zadaće će se provoditi akcijski tj. implementacija određenog oblika rada bit će valorizirana na osnovi rezultata promatranja funkcioniranja i reakcija djece. Na osnovi dobivenih rezultata planirat će se daljnje intervencije u prostoru odnosno radu, a sve sa svrhom što kvalitetnijeg provođenja odgojno-naobrazbenog rada.
Polazišta u radu s djecom će biti:
- bogata opskrba centara aktivnosti materijala koji će omogućiti što raznolikija iskustva u dodiru s okolinom
- što slobodnija interakcija djece s materijalom (djetetov interes je glavni vodić u manipulaciji materijalom)
- omogućiti što bogatiju interakciju dijete-dijete, te poticati kvalitetnu komunikaciju, rješavanje problema, nenasilno rješavanje sukoba, u sklopu toga omogućiti mu da upozna sve oblike rada: individualni, u paru i skupni
- posebno će biti naglašeno područje odgoja za ljudska prava ravnajući se prema Nacionalnom programu odgoja i obrazovanja za ljudska prava (Vlada Republike Hrvatske, Nacionalni odbor za obrazovanje o ljudskim pravima, Zagreb, 1999.), te aktivnosti iz priručnika Živjeti i učiti prava (Maleš, Milanović, Stričević, Filozofski fakultet, Zagreb, 2003) i to kroz zadaće:
- afirmacije pojedinca
- odnosa s drugima
- osjećaj pripadnost zajednici
- prihvaćanje svijeta kao cjeline
Zadaci će se ostvarivati kroz
- stvaranje pozitivnog ozračja u cijelokupnoj Ustanovi (pozitivan odnos prema djeci, pozitivni odnosi među djelatnicima, timski rad djelatnika)
- svakodnevne situacije u kojima će se poštivati prava svih uključenih u proces
- planski stvorene situacije na nivou skupine i na nivou Vrtića
- razvijanje ekološke svijesti i očuvanja okoline
- razvijanje pozitivne slike o sebi i drugima, te učenje o ljudskim i dječim pravima i načinima njihove primjene u svakodnevici.
- Organizacija prostora i rada u svrhu poticanje motornog, spoznajnog, govornog i emocionalnog razvoja djeta, te razvoja percepcije ( vid, sluh, opip, okus, njuh)
- Djeca će imati mogućnost ostvariti komunikaciju kroz niz kreativnih aktivnosti:
- neverbalne i verbalne
- cjelokupnim tijelom (motorikom)
- glazbenim sredstvima
- likovnim sredstvima
- scenskim sredstvima
- primjerenim oblicima stvaralaštva i umjetnosti (glazba, film, ples, likovnost, pripovjedanje)
- razvijanje pismene komunikacije
IV NAOBRAZBA I USAVRŠAVANJE ODGOJNIH DJELATNIKA
Bitne zadaće unapređivanja i usavršavanja odgojnih radnika su:
- Utjecati na nivo stručne kompetencije i autonomnosti odgojitelja skupnim i individualnim oblicima usavršavanja iz područja pedagogije, psihologije i komunikologije.
- u pedagoškoj godini 2017/2018 nastavljamo s edukacijom „Upravljanje problemnim situacijama“ pod vodstvom prof. Dr. Sci. Nevenke Modrić
- Organizacija skupnih oblika stručnog usavršavanja unutar Ustanove kroz sjednice Odgojiteljskog vijeća, radionice – interne aktive i radne dogovore
- Kontinuirani rada na kvaliteti timskog rada – jednom tjedno pregledavanje snimki aktivnosti unutar svake skupine (prema izboru odgajateljica), te njihova zajednička valorizacija i planiranje daljnjih aktivnosti
Program usavršavanja će biti otvoren tijekom godine i može doći do izmjena.
Individualni planovi stručnog usavršavanja odgojnih djelatnika strukturirani su na osnovi bitnih zadaća odgojno-obrazovnog rada i osobnih interesa.
Vještine koje će trebati savladati svaki odgajatelj i usavršavati ih tokom rada su:
- osjetljivost na potrebe i osjećaje drugih
- senzibilnost za grupnu dinamiku
- sposobnost slušanja
- taktičnost
- spremnost na suradnju
- osjećaj za vrijeme
- fleksibilnost
- kreativnost
- smisao za humor
- sklonost konstantnom učenju
- razvoj samokritičnosti i spremnost na promjene
Četiri odgojiteljice-pripravnice ove će pedagoške godine navršiti godinu dana staža, te će pristupiti stručnom ispitu.
V SURADNJA S DJETETOVOM OBITELJI
Suradnja s obitelji zasnivat će se na aktivnom uključivanju svih njenih članova kao korisnika, kreatora i procjenjivača programa. Obitelji će se omogućiti da uvidi važnost vrtića i njegovog okruženja kao bitnog segmenta u razvoju djeteta i u ostvarivanju njegovih prava, te zadovoljavanja njegovih proteba.
Zadaće za unapređenje suradnje s djetetovom obitelji:
- Stručna i planski osmišljena interakcija s roditeljima kroz kako provjerene, tako i nove oblike suradnje
- Informiranje i komuniciranje putem web stranice Vrtića, Facebook stranice i e-maila
- Kvalitetno osmišljavanje pismene komunikacije s obitelji (“kutića za roditelje”, brošure, letci, dokumentacija o djeci...)
- Uvažavanje potreba djece i mišljenja roditelja u realizaciji i provedbi svih zadaća
- Svakodnevna interakcija po potrebi
Tabela 6
OBLIK |
VRSTA |
SADRŽAJ |
NOSIOCI |
VRIJEME |
|
Skupni sastanci i susreti |
Na nivou Vrtića |
1. Skupni sastanak s roditeljima novoupisane djece |
Ravnatelj odgojitelji, viša medicinska sestra, logoped |
Rujan |
|
2. Radionice za roditelje |
Ravnatelj |
Tokom godine |
|||
3. Unapređenje kvalitete sadržaja internet stranice dječjeg vrtića |
Ravnatelj |
Tokom godine |
|||
Unutar skupine |
1. Uvodni sastanak s roditeljima novoupisane djece |
Ravnatelj odgojitelji, viša medicinska sestra |
Rujan |
||
2. Redovni skupni komunikacijski sastanci |
Odgojitelji |
Listopad, prosinac,ožujak lipanj |
|||
3. Sudjelovanje u životu skupine |
Odgojitelji, viša medicinska sestra |
Tokom godine |
|||
4. Posjet djece roditeljskom domu i radnom mjestu roditelja |
Odgojitelji |
Tokom godine |
|||
5. Izrada kvalitetnih oblika pisane komunikacije (brošure, letci, kutić za roditelje) |
Odgojitelji ravnatelj, viša medicinska sestra |
Tokom godine |
|||
Individualna suradnja |
Na nivou Vrtića |
1. Uvodni razgovor prilikom upisa djeteta u Vrtić |
Ravnatelj odgojitelji |
Srpanj, kolovoz |
|
2. Stručne konzultacije |
Ravnatelj odgojitelji |
Tokom godine |
|||
Unutar skupine |
1. Svakodnevne konzultacije na inicijativu roditelja i odgojitelja |
Odgojitelji, viša medicinska sestra |
Svaki dan tokom godine |
||
2. Individualne konzultacije prema potrebi roditelja ili prema mišljenju odgojitelja |
Ravnatelj odgojitelji, viša medicinska sestra |
Tokom godine |
VI SURADNJA S DRUŠTVENIM OKRUŽENJEM
Bitne zadaće:
- Obogaćivanje djetetovog života dodatnim sadržajima u i izvan vrtićkog okruženja
- Kvalitetnije zbrinjavanje djece i potpunije zadovoljavanje njihovih potreba
- Unapređivanje odgojno-obrazovnog procesa i podizanje razine stručne kompetencije svih djelatnika Vrtića
Tabela 7
ČIMBENIK |
SADRŽAJ |
VRIJEME |
- Ministarstvo prosvjete i športa - Agencija za odgoj i obrazovanje - Gradski ured za obrazovanje, kulturu i znanost - Lokalna uprava - Učiteljska akademija - Hrvatski Zavod za zapošljavanje |
- konzultacije - zapošljavanje novih djelatnika i praćenje pripravničkog staža - verifikacija programa - stručno usavršavanje (skupovi, savjetovanja, seminari) |
Tokom godine |
- Dom zdravlja - Institut za zaštitu majki i djece, Klaićeva 16, Zg - Zavod za javno zdravstvo |
- zdravstvena zaštita djece - prepoznavanje i rehabilitacija djece s posebnim potrebama - praćenje razvoja djece (antropometrijska mjerenja) - Ugovor o poslovnoj suradnji sa Zavodom za javno zdravstvo |
Redovitim ritmom tokom godine |
- Centar za kulturu “Novi Zagreb” - Osobe i ustanove za organizaciju odgojno-zdravstvenih programa - Kulturne ustanove (kazališta, muzeji, knjižnice, kina) - uredništva časopisa Zrno, Dijete Vrtić Obitelj, Radost, Školske novine |
- organizacija posjeta izložbama, kazališnim i kino prestavama - organizacija zimovanja i ljetovanja i ostalih rekreativnih programa (klizanje, plivanje) - promicanje predškolske djelatnosti - upoznavanje struke s dostignućima našeg Vrtića |
Tokom godine |
- Crkva - Župni ured |
- unapređenje i dopuna vjerskog odgoja |
Posebno u vijeme blagdana |
- drugi vrtići na području Zagreba i Zagrebačke županije - Sekcija predškolskih pedagoga - Udruga Palestra - Županijsko vijeće odgojitelja - Županijsko vijeće pedagoga |
- razmjena iskustava i unapređivanje struke - susreti djece i odgojitelja |
Tokom godine |
- vanjski suradnici: prof. dr. sci. Nevenka Modrić |
- unapređivanje rada najnovijih spoznajama iz područja predškolskog odgoja i komunikacije |
Tokom godine |
Mediji - HTV - dnevni listovi -lokalne radio postaje |
- promicanje predškolske djelatnosti |
Tokom godine |
VII FINANCIRANJE
Troškove 10-satnog primarnog programa snosit će:
- roditelji djece
- jedinica lokalne uprave u kojoj je adresa boravišta djeteta: Općina Stupnik i Grad Zagreb, Općina Sveta Nedjelja, Grad Samobor
2.2 Kraći program
Provoditi ćemo i kraći program sporstke igraonice dva puta tjedno po 45 minuta u suradnji s vanjskim suradnicima TK Gomiš i tako utjecati na cjelokupni razvoj djeteta, a naročito njegove tjelesne sposobnosti